تهیه‌کننده «یادگار جنوب»: مردم از فیلم‌های غیرکمدی استقبال می‌کنند فیلم‌های سینمایی امروز تلویزیون (جمعه ۵ مرداد ۱۴۰۳) + زمان پخش بهینه‌سازی سینما فرهنگ برای میزبانی در فیلم فجر ۴۳ «کافه این» در شبکه «تماشا» تماشایی می‌شود اکران‌های محرم از انحصار غیرمتخصصان خارج شد دوبال پرواز زبان فارسی پخش «منو ترک نکن» سریال خارجی جنایی جدید، از فردا شب (۵ مرداد ۱۴۰۳) جزییات برنامه محسن شریفیان برای موسیقی ایران و عمان در مسقط از کتاب شعر «دیو و دیوانگی»، اثر محمدباقر کلاهی‌ اهری، رونمایی می‌شود «درون بیرون ۲» پرفروش‌ترین انیمیشن تاریخ سینما شد «قفس» روی صحنه «شمایل» می‌رود + زمان اجرا بازدید «پیمان جبلی» از پشت صحنه سریال «طوبی» صفحه نخست روزنامه‌های کشور - پنجشنبه ۴ مرداد ۱۴۰۳ فیلم‌های سینمایی آخر هفته تلویزیون (۴ و ۵ مرداد ۱۴۰۳) + زمان پخش کتاب «مناقشه قره باغ، از آغاز تا پایان» منتشر شد دومین جشنواره سرود فجر بسیج خراسان رضوی برگزیدگان خود را شناخت  رونمایی از ۸ بازی قرآنی در مشهد (۳ مرداد ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

تیمور قهرمان، بازیگر و شاعر پیشکسوت خراسانی درگذشت + بیوگرافی

  • کد خبر: ۱۰۳۴۳۳
  • ۱۱ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۱
تیمور قهرمان، بازیگر و شاعر پیشکسوت خراسانی درگذشت + بیوگرافی
تیمور قهرمان، هنرپیشه، نویسنده و شاعر پیشکسوت خراسانی، شامگاه چهارشنبه ۱۰ فروردین ماه ۱۴۰۱ و در سن ۸۲ سالگی در مشهد درگذشت.

به گزارش شهرآرانیوز، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در پیامی درگذشت این شاعر، بازیگر و کارگردان خراسانی را تسلیت گفت. در پیام محمد حسین‌زاده آمده است:

شب کوچ استاد تیمور قهرمان چه سرد و تاریک شبی برای فرزندان، خویشان و اهالی تئاتر و سینمای خراسان است. زندگی هنرمند شهیر خراسان، نویسنده، کارگردان، بازیگر تئاتر و سینما در روزهای آغازین سال ۱۴۰۱ پایان یافت و یاد او در آثارش جاودانه خواهد ماند. او ضمن بر خورداری از قریحه شعر و شاعری در مقام معلم شاگردان زیادی را  هم در عرصه تعلیم و تربیت و هم در  عرصه تئاتر و سینما پرورش داد. همراه با جامعه فرهنگ و هنر خراسان برای روح سفر کرده مغفرت و برای خویشان سوگوار صبر و سلامت آرزومندم.

تیمور قهرمان متولد سال ۱۳۱۸ در جنت‌آباد مه‌ولات استان خراسان رضوی بود. وی تحصیلات مقدماتی و متوسطه را در تربت حیدریه گذراند و تحصیلات تکمیلی را در مشهد به پایان رساند. قهرمان دارای همسر و سه فرزند است. او از سال ۱۳۳۸ تا سال ۱۳۵۱ در آموزش و پرورش تربت حیدریه مشغول به کار شد و از سال ۱۳۵۱ تا ۱۳۷۸ در مشهد به امر معلمی ادامه داد.

تیمور قهرمان از جوانی به امور نمایشی، نویسندگی، بازیگری و کارگردانی ذوق و علاقه وافر داشته و به فعالیت در این امور پرداخت. او در این میان از سال ۱۳۵۳ تا ۱۳۵۸ به عنوان کارشناس شعر و ادب در صداوسیمای خراسان به فعالیت پرداخت. همچنین از سال ۱۳۵۳ در زمینه کارگردانی و نویسندگی تئاتر تلویزیونی در سیمای خراسان فعالیت کرد. وی در دوران فعالیت‌های فرهنگی خود با روزنامه‌های خراسان، آفتاب شرق، هیرمند، مشهد و کیهان همکاری کرد و در صحنه تئاتر در نمایش‌های مهر بی‌فرجام، دیروز، امروز، فردا، شبی که صبح نشد، مستاجر، شب دیوانگان، بلوف، وایاس، رامرودی‌ها، آریاداکاپو،جعفرخان از فرنگ برگشته به ایفای نقش پرداخت.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->